Garantietermijnen

De meeste producten die wij verkopen kennen een bepaalde garantietermijn. Volgens Europese wetgeving is dit 2 jaar op de meeste producten. Aangezien wij een bijzonder breed assortiment hebben, is het lastig op deze pagina alle garantie-termijnen te beschrijven. Globaal is het zo dat op de verpakking van het product meestal de garantietermijn word beschreven. Als u een product aanschaft, is het dan ook verstandig om de verpakking goed te bekijken. Met name producten uit de multimedia groep kennen vaak zelfs garantietermijnen van 3, 5 of zelfs 10 jaar.
Kassabon bewaren
Garantie valt of staat met het aantonen van de aankoopdatum. Overweeg daarom bij elke aankoop goed de kassabon te bewaren of in te scannen. Wij zullen altijd proberen om een garantiegeval zo snel en adequaat mogelijk op te lossen. In sommige gevallen moeten wij de bepaling van garantie overlaten aan de fabrikant van het product. Zij zullen altijd vragen om een kassabon. Zonder kassabon of aankoopbewijs, staat u minder sterk.
Garantievoorwaarden
Om te bepalen of een defect is ontstaan door een fabricagefout of ondeugdelijk gebruik, is het zeker bij waardevolle producten de moeite waard om in de gebruiksaanwijzing na te lezen wat redelijke verwachtingen zijn bij gebruik van het door u gekochte product. Bijvoorbeeld: Als u een stofzuiger aanschaft zult u begrijpen dat een defect aan de motor niet onder garantie valt wanneer u water heeft opgezogen. Maar wist u dat in de meeste gevallen de garantie op een stofzuigermotor vervalt bij het zuigen van (fijn wit) bouwstof?
Samen oplossen
Aangezien wij bijzonder veel verbruiksgoederen verkopen, is het vaststellen van een garantieclaim soms wat lastig. De afgelopen 15 jaar zijn wij er echter met wederzijds begrip altijd goed uitgekomen. Probeert u in ieder geval altijd aan de garantievoorwaarden te voldoen die gesteld zijn door de fabrikant, dan zullen wij er alles aan doen een eventuele garantieclaim op te lossen voor u. Schroomt u nooit bij aankoop naar de garantietermijn te vragen en of wij dit eventueel op de kassabon willen vermelden.
Kassabon bewaren
Garantie valt of staat met het aantonen van de aankoopdatum. Overweeg daarom bij elke aankoop goed de kassabon te bewaren of in te scannen. Wij zullen altijd proberen om een garantiegeval zo snel en adequaat mogelijk op te lossen. In sommige gevallen moeten wij de bepaling van garantie overlaten aan de fabrikant van het product. Zij zullen altijd vragen om een kassabon. Zonder kassabon of aankoopbewijs, staat u minder sterk.
Garantievoorwaarden
Om te bepalen of een defect is ontstaan door een fabricagefout of ondeugdelijk gebruik, is het zeker bij waardevolle producten de moeite waard om in de gebruiksaanwijzing na te lezen wat redelijke verwachtingen zijn bij gebruik van het door u gekochte product. Bijvoorbeeld: Als u een stofzuiger aanschaft zult u begrijpen dat een defect aan de motor niet onder garantie valt wanneer u water heeft opgezogen. Maar wist u dat in de meeste gevallen de garantie op een stofzuigermotor vervalt bij het zuigen van (fijn wit) bouwstof?
Samen oplossen
Aangezien wij bijzonder veel verbruiksgoederen verkopen, is het vaststellen van een garantieclaim soms wat lastig. De afgelopen 15 jaar zijn wij er echter met wederzijds begrip altijd goed uitgekomen. Probeert u in ieder geval altijd aan de garantievoorwaarden te voldoen die gesteld zijn door de fabrikant, dan zullen wij er alles aan doen een eventuele garantieclaim op te lossen voor u. Schroomt u nooit bij aankoop naar de garantietermijn te vragen en of wij dit eventueel op de kassabon willen vermelden.